放送用レンズ、雲台(ロボットカメラ)のメンテナンス
信誠商事株式会社では東京本社、関西支店、九州支店に於いて、
キヤノン放送用機材のメンテナンス(修理・点検)を承っております。
動作系・電気系、光学系など、不具合が御座いましたらお問い合わせ下さい。
また、稼働状況(環境・頻度)にもよりますが、機器導入時またはオーバーホール後、
メンテナンスをしないまま数年経過している機材は、機器内部のグリスの劣化減少や、
可動部の摩耗劣化などが懸念されますので、点検またはオーバーホールをお勧めします。
Shinsei Shoji Co., Ltd. provides maintenance services (repair and inspection) for Canon broadcast equipment at our Tokyo Head Office, Kansai Branch, and Kyushu Branch.
If you experience any issues with operation, electrical systems, or optical components, please contact us.
Depending on the operating environment and frequency of use, equipment that has not undergone maintenance for several years since installation or overhaul may experience deterioration of internal grease or wear of moving parts.
We therefore recommend periodic inspection or overhaul to ensure stable performance.
- ▼ 対象機種
-
-
放送用 ENG/EFPレンズ
Broadcast ENG/EFP Lens -
光学系/操作系アクセサリー
Optical and Control Accessories -
放送用ロボットカメラ
(お天気カメラ)
Broadcast Robotic Camera
(Pan/Tilt Head) -
CINEMA レンズ/カメラ
Cinema Lenses and Cameras
※その他弊社取扱い機器に関しましてもお問い合わせ下さい。 各メーカーへの修理窓口対応をいたします。
-
- ▼ 見積書
-
修理内容やご要望により御見積書を作成いたします。
場合により見積工料が発生いたします。We will prepare a quotation based on the repair details and your requests.
Please note that, depending on the case, a quotation fee may apply. - ▼ 物損
-
落下、衝撃、水濡れ(雨雪・海水・水没・飲料など)、砂入り、火災、落雷事故などの
特殊修理の場合、別途対応させて頂きます。見積書作成、保険対応、全損処理など。For special repairs resulting from drops, impacts, water exposure (rain, snow, seawater, submersion, beverages, etc.), sand intrusion, fire, lightning, or similar incidents, we will handle them separately. This may include preparing a quotation, assisting with insurance claims, or processing total loss cases.
- ▼ 特殊対応
-
ズーム/フォーカストルク調整などの特殊対応につきましては、
お問い合わせ下さい。For special services such as zoom/focus torque adjustments, please contact us.
- ▼ 修理工料
-
初期のお問い合わせの際は、概算の工料となります。
機器の状態を実際に確認させて頂いた後に、正式な金額を御見積りいたします。For initial inquiries, the labor cost will be estimated roughly. After we have inspected the equipment, we will provide a formal quotation.
- ▼ 修理期間
-
機種、修理内容により修理期間は変わります。
The repair period varies depending on the model and the type of repair.
- ▼ 修理対象外
-
① 機種によりパーツ保有期限切れやメーカーサポート終了などの事情により、
不良パーツの交換部品が無い場合や、修理が出来ない場合が有ります。② キヤノン純正付属品以外の機材の使用や独自の改造・改修などに起因する故障、 損傷などは、修理対象外と成る場合が有ります。 ① Depending on the model, replacement parts may no longer be available due to expired parts supply periods or the end of manufacturer support, which may result in repairs being impossible. ② Failures or damage caused by the use of non-Canon genuine accessories, or by custom modifications or alterations, may not be covered for repair. - ▼ 修理外 評価・点検
-
修理以外の、レンズ光学性能評価や動作点検も承ります。
場合により工料が発生します。We also provide services such as lens optical performance evaluation and operational inspections. Please note that a service fee may apply in some cases.
※キヤノン製放送用機材(レンズ・雲台)以外の修理対応のお取扱いは御座いませんので、ご了承下さい。
※修理進行につきましては、指示あるまで保留といたします。
※修理進行中、見積り以外の交換部品が発生した場合は別途ご請求とさせて頂きます。
・Please note that we do not handle repairs for broadcast equipment (lenses or pan/tilt heads) other than Canon products.
・Repair work will be put on hold until we receive your instructions.
・If replacement parts beyond the quoted estimate are required during the repair, they will be charged separately.
- 修理依頼・お問い合わせはこちら
-
修理、点検などのお問い合わせは【放送機器営業部】まで、メールフォーム、 電話にてご連絡下さい。なお、お問い合わせ内容により直接、お電話にて確認させて頂く場合があります。
▼ 電話でお問い合わせ
TEL:03-3543-2406
営業時間:平日(月〜金)10:00〜17:00 定休日:土、日、祝日
▼ メールフォームでお問い合わせ
- Contact Us for Repairs
-
▼ Please contact us via the email form for any repair or inspection inquiries.